عیدی وبلاگی

امسال اوضاع عیدی گرفتن ما که از همیشه خراب تر بود شما رو نمی دونم ولی امسال پدربزرگ مهربانم هم فراموش کردعیدی ما رو بده

چند ورق اسکناس سبز که برکت کیف پولم بود هر سال! البته تقصیر خودم هم بود که شب سال تحویل خوابیدم وبرای دست بوسی به خدمت بزرگ خانواده نرفتم

اما من تصمیم گرفتم امسال عیدی هامو اگر شده به زور هم از کسانی که دوستشون دارم بگیرم که در یک اقدام صریح از پست قبلی شروع کردم به  گرفتن عیدی  آن چند ورق  اسکناس سبزهم که پدر بزرگم فراموش کرد در اولین دیدار سال 89 به نوه اش بده من فراموش نکردم و از ش خواهم گرفت !ولی خوب ما تازه الان در شب چهارم فرودین هستیم امید به اینکه اوضاع بهتربشه هنوز تا سیزده فرودین ادامه داره

همه اینا رو گفتم که بگم ما شما رو هم فراموش نکردیم همه دوستان وبلاگنویس همشهری توی لیست من هستند

اما صورت عیدی :

  • دوستان عزیزاسکناس های سبزتان را همان جا لای قرآن نگه دارید لطفاٌ (با تاکید وتکرار)!  

  • توضیح:وبلاگ نویس های همشهری من که تعدادشان کم هم نیست به چند دسته نه خیلی منظم تقسیم می شوند
  • یه سری که به لحا ضه خاصیت رسانه ی در صدر جدول قرار  می گیرند مثل:

سیاورشن  سی سی یو  کاپوچینو  جغدبندری  بندرجاسک   رازسربه مهر لاتیدان کیوسک چارلی  و..

  • دسته دوم هنرمندانی هستن که به جزخاصیت رسانه ی وبلاگ هایشان از دغدغه های اجتماعی وشخصی خودش هم تا حدودی می نگارند مثل:

  اپی   گوج گنو  به همین سادگی   لی   کمنزیل  اشکت  گربه ایتالیای وفریاد صبر ماهی بالی و..

  • دسته سوم هنرمندانی هستن که به صورت جمعی یا شخصی  به ارایه اثر هنری خود در وبلاگشان می پردازند.ادبیاتی هاوعکاس ها بیشتروالبته نقاش ها هم مثل:

انگارش  جواد قاسمی   فاطمه بردال   عقیلی دادی زاده   یدالله شهرجو  کرامت بلالی  وهاب نظری  بنیامین جوادی  ماه لی لی علی رضای شریف  و چمک  روح الله بلوچی  عبدالحسین رضوانی   سامی حزنی  امیر مینابیان  مجید جمشیدی  کیان شمس  احمدکارگران  احسان میرحسینی  فایزه محسنی  و زنده یادان صالح سنگبر وساجده کشمیری و...

  • دسته چهارم وبلاگ نویسانی که هر چیزی توی بقچه شان پیدا می شود

دغدغه شخصی سیاسی اجتماعی هنری فرهنگی دیالوگی و...

بهترین مثال هم وبلاگ  دیوونه خونه من  می باشد  

 من دلم میخواد همه باشن وهمه به هم عیدی بدین برای همین چند مدل عیدی وبلاگی معرفی می کنم  

  • مدل اول:

بعضی مسایل ودغدغه های خیلی شخصی هست که آدم به خودش اجازه نمیده حتی فکرشو بکنه که یه روز بخاد  روی وبلاگش راجبشون بنویسه

مثل حالت اعتراف به چیزهای که همیشه پنهانشون می کنی و شنیدنش  واسه بقیه عجیب وجالبه!

عدد هفت هم عدد خوش یمنی واسه موارد اعتراف!

  • مدل دوم :

می تونه  انتشاریک عکس خیلی خیلی قدیمی آبا واجدادی باشه که توی خونه داری و جز میراث خصوصی خانوادگی ویا عکس های جالبی که توی آلبوم خانوادگی داری وهمیشه هضشو تنهایی می بری وانتشارش حریم خصوصی آدم رو هم نمی شکنه!

که البته این مدل روخیلی ها شاید نپسندن اما به نظر من که خیلی جالب وجذابه !

  • مدل سوم:

معمولا توی هر خانواده ایرانی بیشترین  آلبوم های عکس مربوط به نوروزه. می تونه انتشار یک عکس نوروزی از خودت که  مربوط به سالهای خیلی دور می شه باشه

  • مدل چهارم:

می تونه  معرفی یک مکان باشه که آدم تنهای شو می بره ویا یک خاطره سفر خوب در سال گذشته البته  به همراه عکس باشه که خیلی جالب تر ه!

  • مدل پنجم:

حتی دوستان می تونن مدلهای دیگه ی رو هم پیشنهاد بدن

 اما من بیشتر دوس دارم تفاوت پست عیدی وبلاگی با بقیه پستهای وبلاگ محسوس باشه وگرنه از تمام دوستانی که اثر هنری خودشون رو به مناسبت نوروز منتشر کردند هم خیلی ممنون ومتشکریم

عیدی وبلاگی هم مثل بازی شب یلدا وبازیهای وبلاگی دیگه دعوتی داره اونم عددش  هفت تاس 

 

  

  • اما عیدی من : آلبوم عکس های آبادان اولین سفر خانواده ام پس از جنگ   

      

   

خانه پدری  

بالکنی که پدرم همیشه از ستارها ش ونزدیکی آسمون بهش برام تعریف می کنه!این دونفر هم دوستای بابا هستن 

 

بی بی  

 آدم خرابه زندگی شو بیبن چه حالی میشه  

 

 

 

کوچه ی که بابا م دراونجا به دنیا آمد وکودکی کرد 

بابام اونی که سمت چپه    

 

 

خیابان کریمی این تویوتا بابامه 

خیابانهای آبادان هنوزم هم زود آب می گیره

  

سال ۱۳۶۷  

من توی این سفر نبودم یعنی هنوز به دنیا نیومده بودم اما این آلبوم یکی از مورد علاقه ترین آلبوم های زندگیمه  


 

عیدی دوم :   عکس جد م

 

   

 

 متوفی سال ۱۳۳۹ 

من علاقه زیادی به چهر ه اش دارم  

 

و این تنها یادگاریش  

  

 

آبادان  

یکی از این دوتا بچه بابای منِ 

 

وهفت تا دعوتی  من  

حوری   فاطمه بردال   سیاورشن   سی سی یو سینما   کاپوچینو   لی  کیوسک 

    

      

نظرات 10 + ارسال نظر
kiyOOsk چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:47 ب.ظ http://kiyOOsk.blogsky.com

سلام .
عکس ها رو به تو بدم ؟؟؟

پلیس امنیت اخلاقی یا پلیس سلب آرامش مردم ؟

در

kiyOOsk


http://kiyoosk.blogsky.com

روی وبت بزار

روح ِ خاک پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ق.ظ http://roohekhak.blogsky.com

سلام گنجیشکک
من عیدی ندارم بدم. تازه شروع کردم. امیدوارم بتونم فعالیت داشته باشم. البته شاید بتونم جمله 3 بلاگم رو به شما عیدی بدم.اگه قابل بدونید
منتظر پیشنهادات و انتقاداتتون هستم

گربه ایتالیایی پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ب.ظ http://69i.blogsky.com/

سلام
سال نو مبارک
آرزو میکنم به تمام آرزوهات برسی

من جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ب.ظ

چرا من تو مدل خودم تنهام؟ و بعد برای مثال باید از مکانی که تنهاییمو باهاش پر میکنم بنویسم؟ یامثلا یه آدمی مث من چه سفر خاطره انگیزی داشته؟
با کی؟!
آش شله قلمکارم چرا من؟

تنها نیسی اما بهترین نمونه ای
...

من جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ

عاشقتم
.
.
.
از طرف یک آش شله قلمکار!

جسارت تو
توی نگارشت بی نظیره
برا همینهه که تکی!
هرچند بی حوصله وغم گین به نظر می رسی
اماعیدی بدی هم خودت روحیه می گیری هم ما

من جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:43 ب.ظ

این عکس بی بی ت توی خرابه ها دل آدمو ریش میکنه فاطمه

جیغ شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ http://jootii.blogsky.com

خوشحالم که حس خوبی بهت القا شده....

عیدی خواصی خواسته بودی...قشنگ بود

لاتیدان شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:04 ب.ظ

سلام
برای نوشتن چیزی برای شما خیلی فکر کردم
راستش چیزی که چیز باشه به یادم نیامد که نیامد
با این حالااین جمله شمس تبریزی را می نویسم
«بهار می آید تا بر شما مبارک شود
مبارک شمایید»
سال نو مبارک

سلام استاد
من هنوز شما را به اندازه دوران دانش آموزی مهربان وبزرگ می بینم

خیلی خوشحالم کردین استاد

نهنگ شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام
عیدت مبارک

سلام نهنگ
عزیز
برتو هم مربان وخجسته باد

گوج گنو یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:52 ب.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

این پست بسیار زیبا بود خوشمان آمد در ضمن سال نو رو هم تبریک می گم انشالا سال خوبی داشته باشی

قابل تو را نداشت دوست ترینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد