این روزهای صدر اسلامی

 

معمولا اسم فیلسوف ها خوب تو ذهن نمی مونه اما یه جمله هست از یه فلسوف که مفهومش اینه که برای اتفاقات سیاسی واجتماعی در جهان به وسیله تاریخ می شه فرمول نوشت که مثلا اگر فلان اتفاق افتاد فلان برخورد شود وسیاستمدار فلان روحیه رو هم داشت تا چند سال آینده کودتایی در آن شرایط اتفاق می افته !مثل یه فرم ریاضی مثلامیشله مورخ اروپایی پیش بینی آمدن ناپلئون رو چند سال قبل از تولدش برای فرانسه کرده بود! تاریخ تا این حد می تونه افق های آینده یک مملکت رو روشن کنه. والبته نسبی اگر یار کشی ها ی سطحی هم توش اتفاق نیفته!مثل داستان طلحه وزبیر که داستان برگزیده صدر اسلام شده از بعد انتخابات ریاست جمهوری و به وفور میان خطابه هاوسخنرانی ها به کار می رود.کسی به دلیل وشکل مخالفت ها هم کاری نداره قصد اصلی تقبیح مخالفان دوره حاضر حکومت با نسبت دادن شکل وشمایلشون به این افراده! که خوب البته ناگفته نماند که شبهات های هم دارن این دوقصه .... اما حالا که اشاره ها به سوی حذف سید حسن خمینی نوه آیت الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی می رود .بعد از اینکه شعارهای بر علیه میر حسین موسوی ومهدی کروبی نقل محافل سخنرانی های دولتی شده نوبت به نوه آیت الله خمینی رسیده است! واحتمالن او فرد بعدی است که باید شخصیتش در اضحان عمومی جامعه مورد ترور قرار بگیرد.این روزها ی خانواده آیت الله خمینی من را به یاد خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا می اندازد .وقتی عاملان خلیفه ابوبکر فدک را که سرزمینی بود که حضرت محمد در زمان حیات به دخترش بخشیده بود غضب می کند.حضرت زهرا در صحن مسجد مدینه خطابیه بلند بالایی را ایراد می کند.که البته بحث اصلی حضرت فاطمه زهر انحراف از اصل حکومت اسلام است! که خواندش خالی از لطف نیس من فسمتی از این خطبه بلند را می آورم .اما پیشنهاد می کنم تمام متن خطابه را گیر بیاوردید وبخوانید!  

و هنگامیکه خدا برای پیامبرش خانه ی انبباء( بهشت) و آرامگاه اصفیائ را برگزید، خار و خاشاک نفاق در شما ظاهر شد. جامه ی دین کهنه شد. ساکت گمراهان به سخن درآمد و پست رتبه گان، با قدر و منزلت شدند و شتر ناز پرورده اهل بطلان به صدا در آمد و در خانه هایتان در آمد و شیطان سر خویش را از مخفی گاه خود بیرون آورد. ندایتان درداد. دید که پاسخگوی دعوت او هستید و برای آنکه فریب او را بخورید؛ آماده اید. خواست که قیام نمائید و دید که شما راحت و سبک این کار را می کنید. گرم و داغتان کرد و غضبناکتان و دید که آتشینید. پس داغ و نشان زدید بر غبر شترتان و بر آبی که سهم شما نبود وارد شدید، در حالیکه از عهد و قرار چیزی نگذشته بود و موضع شکاف زخم هنوز خیلی وسیع بود. دهن زخم هنوز به هم نیامده بود و پیغمبر هنوز به قبر سپرده نشده بود. برای عمل خود بهانه آوردید که از فتنه می ترسیدیم، ولی به راستی که در فتنه افتادید و راستی که جهنم محیط برکافران است.  

سپس رو می کند به ابوبکر خلفیه مسلمین ومی گوید: 

 ای پسر قحافه! آیا در کتاب خداست که تو از پدرت ارث ببری و من از پدرم ارث نبرم؟! عجب امر تازه و زشتی آورده ای؟ آیا دانسته و به عمد کتاب خدا را ترک کرده و پشت سر می اندازید؟ آیا قرآن نمی گوید: نسلیمان از داود ارث برد و در آیه ی دیگر آنجا که خبر زکریا را بازگو می کند، زکریا عرض کرد: پروردگارا مرا فرزندی عنایت فرما تا از من و آل یعقوب ارث برد. و فرموده خویشاوندان رحمی اولی به یکدیگرند و فرموده: خدای تعالی به شما درباره ی اولاد وصیت می فرماید که برای پسر دو برابر بهره ی دختر است. و می فرماید: یعنی هنگامی که مرگ یکی از شما فرارسد بر شما نوشته شده است اینکه وصیت کنید برای والدین و نزدیکان، حکمی است حق برای متقیان و شما گمان می برید که مرا بهره ای نیست و سهمی از ارث پدرم ندارم؟ آیا خدا شما را مخصوص آیه ای فرمود که پدرم را از آن بیرون کرده؟ آیا آنکه می گوئید اهل دو کیش از یکدیگر ارث نمی برند؟ و یا من و پدرم را اهل یک کیش نمی دانید؟ و یا شما به خصوص و عموم قرآن از پدرم و عموزاده ی من داناترید؟ اینک این تو و این شتر، شتری مهارزده و رحل نهاده شده برگیر و ببر، با تو در روز رستاخیز و حشر ملاقات خواهد کرد. چه نیکو داوری است خدا و نیکو دادخواهی است محمد صلی الله علیه و آلی و چه خوش وعده گاهی است قیامت. در آن ساعت و آن روز اهل باطل زیان می برند و آن وقت دیگر ندامت و پشتیبانی شما را سودی نرساند و برای هر خبری قرارگاهی است پس خواهید دانست که عذاب خواری افزا بر سر چه کسی فرود خواهد آمد و عذاب همیشگی بر چه کسی حلول خواهد نمود.  

عکس:سید حسن خمینی در خردسالگی  در کنار پدر بزرگ(جماران بیت رهبری)

نظرات 8 + ارسال نظر
افزایشترافیکسایتهایشما دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://www.p30rank.ir

..•:*¨`*:•..
بچه ها یه سایت جالب و باورنکردنی پیدا کردم..•:*¨`*:•..
بازدید میاره واستون تا 5 میلیون نفر در ماه
باورنکردنیه..•:*¨`*:•..
رتبه جهانی در الکسام طی 2 هفته شد 500..•:*¨`*:•..
http://p30rank.ir..•:*¨`*:•..
هم رایگان داره هم واسه اونا که وقت امتیاز گیری ندارن پولی داره..•:*¨`*:•..
الان من بازدیدم بالا رفته و تبلیغ هم گرفتم..•:*¨`*:•..
تازه به 100 نفر درماه هاست سی پنل نامحدود رایگان میده..•:*¨`*:•..
..•:*¨`*:•..زودی یه سر بزن پشیمون نمیشی..•:*¨`*:•..[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

حسین دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:41 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز دوباره به وبلاگ شما اومدم وبلاگ شما واقعا زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

آموزشکده خوارزمی سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.amoozeshkade.com/forum.php

سلام
اگه محصل هستی توصیه میکنم حتما به اولین انجمن تخصصی درسی ایران یه سری بزنی و از مزایای اون استفاده کنی.
اگه سوال یا مشکل درسی هم داری میتونی عضو بشی و سوالتو اونجا مطرح کنی تا اساتید آموزشی جوابتو بدن

موسا چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:06 ق.ظ http://zehneziba.blogsky.com/

... فاطمه!

تا کید ندارم
میایم
وصدامی زنیم
همین
هم راه

kiyOOsk چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ق.ظ http://kiyoosk.blogsky.com

وای خفه شدم .
یکدفه این همه پست !!
سلام .
خوبی فاطمه جان ؟

گربه ایتالیایی چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ق.ظ

خیلی هم خوب

موسا چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ب.ظ

چیزی جز این نمی اندیشم.

جاشک جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ http://jashkesabz.blogfa.com

سلام جاشک بروز شد..................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد