حق با همونی که می بره!

                                            

 Oliver دوست چت ی من است که از اولین سالهای ورود به دنیای نت توی ادد لیست یاهو م دارمش. از سالهای سیزده سالگی oliver. برای من همیشه نمونه تصادفی بود از اجتماع اطراف ام یک آدم معمولی با حس وحال های معمولی واکنش های معمولی و حرفهای معمولی! .تازه گی هم نداشت برایم  حرف هایش از آن حرف وحدیث ها ی بود که توی تاکسی بود توی دکان مشهدی روبروی مدرسه مان هم بود .توی چت روم  و دعوت های بزرگ خانوداگی هم بود! برای من  اجتماع شده بود دیگر خصوصیت خاصی  که این  آ دم داشت این بود که همیشه حرفهای گدشته اش را با اتفاقات تازه نقص می کرد! برایم جالب بود  این یک بام وچند هوایش  انگار شخص نبود . رود سیال اجتماع بود 

از قضا همیشه ما توی اتفاقات خاص اجتماعی این هفت وهشت سال زندگیم با هم برخورد می کردیم.و من شاهد تغییرات جالب در نظریات oliverبودم

یادم هست دوره انتخابات بود سال 84 من و oliver هر دوتایمون  رای اولی بودیم. oliver به شدت مخالف شرکت در انتخابات بود .این جمله اش را هم خوب یادم مانده .

گفت من نه به این صندوق اعتقاد دارم نه به برگی که می ندازن توش  .پس رای نمی دم.توهم نباید رای بدی! وقتی من رای ندم تو هم رای ندی  کسرا هم رای نده دیگه کی می خواد رای بده!؟ (این هم مصادق اجتماع بودنش)

البته من رای دادم آن سال .رای که خوب یادم هم نیس به کی داده بودم  آن موقع پانزده سال بود .وبرای همین الان خوب می فهم که پانزده سالها اصلا حق رای نداشته باشند بهتر است!  

جالب بود که همین سال قبل هم اوضاع انتخابات بود که آن لاین شدم  ودیدمش

گفت طرفدار میر حسین شده !حتی تو ستاد هم فعالیت می کنه .حتی خوب یادم هست که آن شب آنطوری که خودش می گفت ماشین ش مورد حمله کماندوهای کاندید رقیب قرار گرفته بود .وهمین طور خون خونش را میخورد..   

به من گفت تو به کی رای میدی"

 گفتم من نمی دم رای

گفت اشتباه می کنی بعد پشیمون می شی ها !

برایم جالب بود گفتم تو چرا رای میدی؟

 گفت چون می خوام یه آدم روشن فکر و خوش تیپ ریس جمهورم بشه.

گفتم حالا که این رای میده حتمان  خیلی ها مثل خودش هم رای میدن دیگه ! اصلا سواد سیاسی هم نداشت  تقریبا می شود گفت مثل خودم بود. البته با این تفاوت که وانمود می کرد که خیلی می داند.

Ooliver عاشق فوتبال هم بود .آن موقع ها جام جهانی طرفدار ایتالیا بود از همان اولش  من هم تازه عاشق پرتقال شده بودم.  فوتبال یکی از سوژه های اساسی اش بود در چت کردن .نا گفته نماند که همین کمی هم که از فوتبال می فهمیدم از او شنیده بودم بیشتر !

امسال شب یکی از بازی های یک چهارم بود که دیدمش :

گفتم طرفدار کدوم تیمی امسال؟

خندید گفت اصلا نمی دونم کدوم تیم ها به یک وچهارم رسیدن

گفتم یعنی اصلا فوتبال ندیدی؟

گفت امشب بازی کیه؟

گفتم آلمان واسپانیا!

گفت ای  اختاپوس ه چی گفته؟

گفتم تو چکار اختاپوس داری تو طرفداری کدوم تیمی؟

گفت من طرفدار حق ام حق ام با اون که می بره!

نمونه تصادفی من از اجتماع  می گه مردم ایران دیگه فوتبالی نیستن . نمونه تصادفی من می گه مردم ایران  دنبال حق ان .حق خوب با همون که می بره

 

نظرات 10 + ارسال نظر
آزاد چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.blog.cheshmehregi.com

سلام دوست گرامی ، با یک مطلب پیرامون انتخابات سال پیش در ایران و همچنین تظاهرات سال گذشته بروز هستم . اگر فرصت داشتید یک سری بزنید . موفق و سربلند باشید .

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ

میرزاها چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://mirzaha.blogfa.com

سلام
من فریدا کالو رو خوب میشناسم
فریدا کالو متولد مکزیکو 6ژوئیه 1907 و مرگ او 13ژوئیه 1954 (به خاطر انسداد جریان خون )در مکزیکو سیتی میباشد

میرزاها چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ب.ظ http://mirzaha.blogfa.com

...پدرش یک نقاش و عکاس با اصلیت رونانیایی بودو همسر او دیه گو ریورا نقاش مکزیکی (ازدواج 1929 و طلاق1939)و او بدلیل بیماری فلج اطفال پای راستش لاغرتر از پای چپش بود ...

میرزاها چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ب.ظ http://mirzaha.blogfa.com

...او ابتدا پزشک بود و به صورت مبهم علاقه وافری به نقاشی پیدا کرد و به خاطر حس زنانگی و شخصیش او از 144تابلوی نقاشیش 56تابلو چهره نگاریهی خودش است ...

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 ب.ظ

....او ابتدا پزشک بود و به صورت مبهم علاقه وافری به نقاشی پیدا کرد و به خاطر حس زنانگی و شخصیش او از 144تابلوی نقاشیش 56تابلو چهره نگاریهی خودش است ....

میرزاها چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ http://mirzaha.blogfa.com

هی بابا هر کاری میکنم زندگینامه فریدا را برات بفرستم نمیشه
لطفا ایمیل بدین براتون بفرستم
تشکر

victim جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ

یک بینش عمیق اجتماعی، تبریک میگم خیلی مفهوم داشت.ممنون

طیبه شنبه زاده شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام
به روزم با موهایم بس است حالا

ماهی بالی شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:06 ب.ظ http://mahibali.blogsky.com/

اگر سعید آرمات ، احمد کارگران ، عقیل دادی زاده در اول مرداد ماه متولد نمی شدند

به روز شدن ماهی بالی پس از پنج ماه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد