برای روز بلاگستان فارسی

شانزده شهریور ماه اولین وبلاگ فارسی راه اندازی شد و سلمان  در اولین پستش می نویسد که  "وب نوشت بر وزن دست نوشت یک اصطلاح من در آوردی است! خیلی جدی نگیرید! اما weblog به وب سایت یا homepage ای میگن که شامل نوشته های شخصی یک نفر راجع به چیزها و نکات جالبی که میبینه یا بهشون فکر میکنه هست."     

|یک|  

نکته ی در اولین پست سلمان هست که من هنوز اعتقاد عجیبی به آن دارم .آن هم  اینکه " وبلاگ نوشته های شخصی یک نفراست "  به نظر من وبلاگ جای است برای دیکتاتوری آدم ها رسانه داوطلبانه و بی مزد مجابی  که نویسنده اش حق دارد هر چیزی که می خواهد بنویسد .به کسی هم مربوط نیست .رسانه شخصی است دیگراما ممکن است نویسنده اش دغدغه های بزرگ هم  داشته باشد ..  

 

|دو|   

کشور چین یکی از رکورد داران وبلاگ نویسی در جهان است!  «لی  شینده» یک وبلاگ نویس چینی است . که اسمش هم نام یکی از وبلاگ های مورد علاقه من هم هست " لی" کار روزانه اش این استی که با یک دوربین دیجیتال و یک «لپ تاب» به راه می افتد و در گوشه و کنار چین  هرجا که نقصی در کار دولت ببیند و یا متوجه اشتباه یک مقام دولتی شود آن را همان ساعت به صورت پست می نویسد و با تصویر در وبلاگ خودش منتشر می کند.«لی» اعتقاد دارد که هدف مائو از نصب تخته سیاه در  نقاط مختلف چین همین بود ه که مردم درد دل خود را بر آنها بنویسند و ماموران ویژه این مطالب را رونویس کنند و به او (مائو) اطلاع دهند.     

حالا نزدیک به چند سال است که رسانه قابل اعتماد وبه روز مردم هرمز گان هم همین وبلاگ ها هستند.گاهی اینقدر به روز اند که از خبرگزاری های سریع تر وقابل اعتماد تر عمل می کنند. که فکر می کنم این گروه وبلاگ نویس در استان ما  منحصر به فرد باشد در سطح کشور ! و البته متاسفانه مایه نگرانی مسولان در حالی که نباید اینطور بود.  

 

|سوم| 

 

بعضی از دوستان وبلاگ نویسم در روز جهانی وبلاگ نویس 31 اگوست پست ویژه معرفی چند وبلاگ را گذاشته بودن اما من فقط می خواهم چند خط راجب وبلاگ ها ویا وبلاگ نویس های مورد علاقه ام بنویسم  و یا پست به یادم ماندیم از آنها  

 

یک |اهل هوا  |   

نویسنده اش را خوب می شناسم .هادی کیکاوسی یکی از داستان نویسان موفق استان است. وقلم فوق العاده ی دارد. پست ها وحتی نقل قول فوق العاده ی من در این وبلاگ خوانده ام . اما  پست 300 اش را هیچ وقت از یادم نمی رود (پستی که بعد از طوفان گنو منتشر کرد ) اما هادی خیلی وقت است که قسمت نظرات را از وبلاگش پاک کرده وبه دلایلی که امیدوارم به زودی مخاطب اهل هوا را از تحریم در بیاورد! 

 

دو |بهشب|  

بهشب به روز ترین وبلاگ هرمزگانی است که کم است روزهای که به روز نشده و مهم ترین اخبار را نگداشته باشد. اما راجب به این وبلاگ چیزی که می خواهم بگویم مربوط به وبلاگ نویش می شود. که تا پیش از این وبلاگ دیگری داشت و با اسم کهره در آن می نوشت . یادم می آید در آن وبلاگ هم چند بار فراخوان  کرد مخاطبان وبلاگش را برای جمع آوری زباله های ساحلی ! که شاید برای بعضی ها خنده دار بود  از آن روزها  خیلی گذشته است و حالا او بانی تشکیلات اجتماعی و داوطلبانه "زمین پاک " است که بیشتر از 300 عضو با دغدغه از دل مردم دارد  که قرار است در ماه های آینده اولین جشنواره زمین پاک را برگزار کنند و همچنین تیم بسکتبال  زمین پاک در بازی های ماه رمضان  فینالیست شد. که این جریان از یک پست وبلاگ و دغدغه یک نفر شکل گرفت .که یک دست مریزاد اساسی می خواهد حقن! 

 

سوم|جغد بندری| 

 

وبلاگی که همیشه می خوانمش و این پستش را + خیلی دوست داشتم این اواخر 

 

چهارم|لی| 

 عاشق جمله های کوتاه  داستان های کوتاه ویاد داشت های خود لی هستم در این وبلاگ 

 

پنج | اهل آبادان| 

نویسنده اش اهل آبادان  است و هم زبانی ام .پست هایش را هم با لهجه خودم می نویسد .که نوستالژی داستانهای پدر ومادرم در آن مج می زند . و دل تنگیم را برای شهر مادری ام کم و زیاد می کند ."خیلی دوسِش داروم اساسی اهل آبودانی"  

  

شش|پلاک 66|  

 

یک عکس چند جمله شاعرانه  

 

هفت| صفیر هرمزگان|  

سید علی علوی دبیر خانه مطبوعات استان  است که تازه وبلاگ ش را راه اندازی کرده . و در یک پست اساسی اوضاع مطبوعات را شرح داده است . "  سید به جمع وبلاگ نویسان استان خوش آمدی " 

  

من عدد هفت را دوس دارم ! اما خیلی وبلاگ های دیگر هم هست که دوست دارم  وهر روز می خوانم 

مثل دیونه خونه ی من   درخت نشین  لاتیدان  سیاورشن  سی سی یو  پیرمرد ودریا کیوسک  راز سربه مهر  و....

امیدوارم همه دوستان وبلاگ نویسم  نویسا باشند وسبز

 
نظرات 5 + ارسال نظر
javad چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:14 ق.ظ http://http//:www.zarajcity.blogfa.com

salam
webloge khob va bahali dari be webloge mnam sar bezan
by ta hi

بهشب چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ

مشکرم
بر شما هم مبارک

مرسیتم موفق باشی

لی چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ http://leee.us

سلام
سپاس از اینکه لطف کردی و وبلاگ من رو معرفی کردی ؟ از اینکه همیشه به ما سر می زنید ممنون /
راستی قالب نو هم مبارک ...
ملت تو چین هم دست از سر ما بر نمی دارن

سلام .مرسی شهاب جان .دنبال یک قالب زمینه سفید دو ستونه بودم که بلاگ اسکای زحمت شو کشید

نقل قول بالا جاست فور یو بود اما تو فکر می کنی " لی "توی زبان چینی هم همین معنی رو میده؟

هرمزگانی پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:58 ق.ظ

سلام دوست عزیزم. من به شخصی بودن وبلاگ معتقدم اما فکر میکنم چون وبلاگ بدون خواننده بی معنی میشود باید به حقوق خوانندگانش احترام بگذارد. میخواستم نقدی در مورد شاخص های ۷ وبلاگ مورد نظرتان بنویسم. وقتی صحبت وبلاگ باشد باید با تعاریف خودش سنجیده شود.
اهل هوا:‌ بیشتر به یک آرشیو داستان و شعر میماند تا یک وبلاگ خوب. البته در خوب بودن داستان های کیکاووسی کسی نمیتواند هیچ حرفی بزند.
بهشب:‌ در اینکه بروز هست شکی نیست اما من تا به حال مهم ترین خبرها را در این وبلاگ ندیدام. بیشتر فضای دوستانه ای دارد که دغدغه های شخصی اش را با نگارش سطحی در وبلاگ مینویسد.
جغد بندری:‌ بعضی از ماههای سال با عکس هایش خواننده را درگیر میکند اما هیچگاه به صورت مستمر وبلاگ نویس نبوده و ضعف نویسندگی اش کاملا فاحش است.
لی:‌ بسیار شخصی و فضای بخصوصی دارد.برای وبلاگ نویسی کم کار است اما یکی از شاخص های {لی} همان کوتاه نوشته اش است.
اهل آبادان: مطالب خواندنی بسیار دارد اما بلند نویس و حراف است.یکی از جذابت های این وبلاگ لهجه بومی نویسنده اش است. اما دیر به دیر بروز میشود.
پلاک66: وبلاگی که نه! همان دفتر شعر است. یک دفتر شعر کاملا زنانه و بی هوش
صفیر هرمزگان: در مورد این وبلاگ نمیشود حرفی زد چون هنوز یک ماهه نشده است. البته بعید میدانم نویسنده پر مشغله اش وقتی برای نوشتن وبلاگ پیدا کند.

سلام دوست عزیز : اما من به حقوق خوانند گان وبلاگ اصلا اعتقادی ندارم . وبلاگ رسانه کاملا شخصی که دغدغه های نویسنده اش ممکن با مخاطب ش جور در بیاد ممکن جور در نیاد
وبلاگ جای برای ارضای حس دیکتاتوری آدم ها !

این هفت وبلاگ مورد علاقه منه ! من یعنی" گن جیش کک ".شما دلایل خودت داری نخون من دلیل خودم که گفتم دارم و می خونه ام
راجب نفدهای هم که کرده ای باید بگم

اهل هوا : اهل هوا چند پست اساسی داره که به نوع خودش منحصر به فرد هادی کیکاوسی داستان نویسی که دغدغه اجتماعی هم داره . و من حتی اگر دیر به دیر به روز کنه دوس دارم ومی خونم شما دوس نداری نخون !

یهشب: قرار نیست آدم روی وبلاگ ش مقاله بنویسه با قلم فاخر ! اگر همان راه سلمان رو هم بخواهد ادامه بده نه حتی نازل تر از اون گاهی وقتا با یک جمله ساده می شه یک پست خوبی داشت! والبته من راجب به تاثیر وبلاگ نویسش گفتم بیشتر

جغد : جغد بندری یکی از پر مخاطب ترین وبلاگ های هرمزگانی ابن رو می تونی روی میزان بازدید کنندگانش بیبنی

لی : پست بلندش را هم می خونم

پلاک 66: یک وبلاگ می تونه یک دفتر شعر هم باشه البته این وبلاگ جمله های شاعرانه یک شاعر ه بیشتر .

بی هوش هم شمای با آن توقع های مفتی که دارید شاید وبلاگ بی خواننده بی معنی شود! اما بدون یک خواننده پر توقع فقط یک نفر از بازدید کنندگانش کم می شود همین . وبلاگ جایست برای دیکتا توری
می خواهد بپذیرد می خواهید نپذ یر

و السلام

اینک من یه انسانم جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ب.ظ http://bia1374bia.blogfa.com

سلام.خوش می آپی ها؟من تمام مطلبت رو خوندم .حالا نوبت شمائه که بیاید.منو با اسم{پایگاه تفریح و سرگرمی} بلینک جانم.بعد یه سری به ماهم بزن بگو با چی بلینکمت؟بای میس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد