منشور حقوق بشر برگرد همان جایی که بودی!

اولین منشور حقوق بشر که  قدمتش به اندازه انسانیت است .امروز به زادگاه هش بازگشت .زادگاه نگارنده ای بزرگش که به کمک ناتو های فرهنگی هر روز از حافظه بی حوصله و زنجور مردمِ سرزمین اش پاک تر می شود!  مثل مفاهیم غریب و نچسب منشورش برای انسان  امروز ایرانی !   

 

    

   

 

منشور حقوق بشر  کوروش عزیزم 

   

خواستم بگویم خیلی دیر آمدی  امروز سرزمین تو   رکورد دار  نقص کنندگان حقوق انسانها  در صدرجهان است.  و مردمت دیگر آنقدر بی رمق وخسته اند  که جای  برای تفاخر به داشتن تو برایشان نمانده .  

خواستم بگویم سرزمین تو سرزمین مونا محمود نژاد است  

 

می شناسی اش ؟   

همان دختر 17 ساله  که به جرم بهاییت اعدامش کردن !  

 

در سرزمین توی که" صلح و آزادی  عقیده را  توی بقچه ات کرده بودی و به جهان می بردی

می دانی آن موقع  که تو توی محفظه ات در  موزه بریتانیا باد می خوردی  و جهانیان با تو زندگی صلح طلبانی را داشتن  ما رتبه  دوم اعدام  را  در جهان کسب کردیم! و کودکان 18 ساله مان را حتی به جرم "کف زدن " سر جوقه اعدام می بردند.

از قتل های زنجیریای چیزی شنیده ای؟ می دانی چند روز نامه توقیف شده  وچند روزنامه نگار زندانی  در سرزمینت نفس می کشند. می دانی زندگی  با عقیده فردی  زندگی را چه اندازه بر مردم سرزمینت سخت کرده است. از حال زندانیان سیاسی خبر داری ؟از خون ندا و سهراب  چیزی شنیده ای؟

اینها تنها چیزهای کمی است که از سرزمین و مردمت رفته است *  

متاسف ام  

متا سف ام منشور بزرگ  

دیگر جایی برای تفاخر به داشتن تو  برایم نمانده تو الان تنها یک تکه شی گلی بی ارزشی که چیزی از دردهای مردمت کم که نمی کنی اضافه هم می کنی. برگرد همان جایی که بودی !  بگذار در همین سرزمین جهان سومی و رنجور و ترسناکی که برایمان ساخته اند بمیریم .بگذار  فراموش کنیم که اینجا سرزمین تو ست .سرزمینی که مهد صلح و دوستی  بود !*     

 

یک* موارد نقص حقوق بشر در ایران

دو* متن منشور حقوق بشر کو روش

نظرات 10 + ارسال نظر
پیر فرزانه دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:22 ب.ظ http://pirefarzaneh.blogfa.com/

راست می گویید دیر آمده ، آنهم خیلی دیر. اما خبرهای مراسم رونمایی اش را که خواندم در دل گفتم کاش هرگز نمی آمد. اگر قبل تر ها با آب بستن به ریشه ی پاسارگاد تحقیرمان کرده بودند دیروز با چفیه هایی که جز نماد اعراب چیزی نیست ملیت و ایرانی بودنمان را زیر سوال بردند. کاش هرگز نمی آمد. هرگز.

آه انسانیت پایمال شده ی ایرانی

پیر فرزانه دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.pirefarzaneh.blogfa.com

راست می گویید دیر آمده ، آنهم خیلی دیر. اما خبرهای مراسم رونمایی اش را که خواندم در دل گفتم کاش هرگز نمی آمد. اگر قبل تر ها با آب بستن به ریشه ی پاسارگاد تحقیرمان کرده بودند دیروز با چفیه هایی که جز نماد اعراب چیزی نیست ملیت و ایرانی بودنمان را زیر سوال بردند. کاش هرگز نمی آمد. هرگز.

لی دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ب.ظ http://leee.us

مرسی فاطمه جان . متن خوبی بود .
احساس می کنم این کار تنها برای بدست آوردن دل مردمه و برانگیختن غرور ملی و از این حرفا ... اونا اگه می دونستن حقوق بشر چیه که اینهمه پایمالش نمی کردن ...

خندم گرفته بود وبیشتر گریه
که باد تو ی قپ قپش انداخته بود و داشت بر انسانیت پایمال شده توی منشور تفاخر می کرد
چه روز های سختی است این روزها کش دار این سالها
چه فرسوده شدیم
.
.
.

روح اله بلوچی سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ق.ظ


حق با شماست

چارلی سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:35 ب.ظ http://charlli.blogsky.com/

هزارتویی بنام فرهنگسرای طوبی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:43 ب.ظ http://69i.blogsky.com/

کارگاه هنر چیدمان در بندرعباس

میرزاها چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:57 ق.ظ http://mirzaha.blogfa.com/

در ست است در سال ۵۳۸پیش از میلاد به فرمان کورش بزرگ هخامنشی (550-530 پ‌م.) و به هنگام ورود به شهر بابل منشور حقوق بشر نویسانده شده است و از زمان نگارش این فرمان تا به امروز (۱۳۸۹) 25۵۰ سال می‌گذرد. امامفهوم انسان با آن‌چه در اعلامیه مورد پذیرش است، مغایرت دارد؛ زیرا خود کوروش جهن شمول بوده که خود قابل تقدیر است اما اساسا فقط در اطراف کوروش بزرگ و بعضی فرمانده هان حقوق افراد رعایت میشده و زیر دستان در شهر هایی مختلف ایران ظلمها و جنایاتی بزرگتر از یک گناه مرتکب میشدند و درست است اگر بالا دستان هر چیزی را رعایت نمایند دیگران عبرتی بالاتر از آن میگیرند و اگر رسانه یا دهکده جهانی اینترنتی در آن زمان بود پیشرو حقوق بشر بودیم .
ریشه اصلی رویارویی‌های نظری درمورد حقوق بشر در تلقی‌های متفاوت از ماهیت آن نهفته است.
۱-حقوق بشر، حقوقی جهانی است، زیرا این حقوق، حق طبیعی و مسلم هر عضو خانواده بشری است و هر فرد بشر، در هر کجا با هر نژاد، زبان، جنس یا دین که باشد، از این حقوق بهره‌‌مند است و لازم نیست انسان این حقوق را کسب کند.

۲- حقوق بشر هدیه ایی است که هیچ مقام بشری از قبیل پادشاه، حکومت یا مقامات مذهبی یا سکولار این حقوق را اعطا نمی‌کنند. حقوق ناشی از قانون اساسی بر اثر رابطه شهروندی یا اقامت افراد در کشور خاصی به آن‌ها داده می‌شود، ولی حقوق بشر به معنایی که بیان شد، ذاتی است.
۳-دراینجا مایلم بخصوص به این نکته تاکید کنم که با وجود اینکه منشور کورش بزرگ را «نخستین اعلامیه حقوق بشر» می‌دانند، اما نوآوری چنین فرمانی ازکورش نبوده است بلکه این فرمان فرایند فرهنگ ایرانی بوده است. فرهنگی که هرگز دستور به غارت و آدمکشی و ویرانی نداده است. و کورش این رفتار را ازمردمان سرزمین خود، از نیاکان خود، از فرهنگ رایج کشورش، در آغوش مهر آمیز مادر و از پرورش او آموخته بوده و بکار بسته است. سرافرازی نخستین بیانیه جهانی حقوق بشر نه تنها برای کورش، بلکه همچنین برای فرهنگ کشوری است که سراسر پهنه پهناور آن از کهن‌ترین روزگاران تابش‌گاهِ اندیشه نیک و کردارنیکی بوده است که امروزه و از پس هزاران سال مردمان جهان در آرزو و آرمانفراهم ساختن آن هستند.
منشور کورش هخامنشی ارمغانی است از سرزمین ایران برای جهانی که از جنگ و خشونت خسته است و از آن رنج می‌برد.

یا حق و الحق
میرزاها


مهدی مرادی زاده پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ http://www.exposureman.com

بله، متاسفانه تبدیل به قومی شدیم که فقط در یه دوره از تاریخ موندیمو، اصلا نمی خوایم حال رو ببینیم

اشکت جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ http://eshkat.blogsky.com

اجرای آشفته و اسیر سکته و تیپ
نگاهی به نمایش {رویای خلیج فارس} به کارگردانی سیروس کهوری نژاد

ایلیا پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ب.ظ http://sokootesefid.blogfa.com

چه غریب مانده ای حقوق بشر در وطنت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد