سعید آرمات ریس انجمن شعر استان در گفت و گو با ایسنا

 

سعید آرمات در گفت و گو با ایسنا  | دو سه سالی از تعطیلی انجمن شعر استان می گذرد و تا کنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و شب شعری نیز برگزار نشده، گویی مدیران فرهنگی از بابت تعطیلی این جلسه خوشحال هم هستند چرا که طی این سال ها هیچ کس سراغ من نیامده و تماسی نگرفته است.|  

  

سعید آرمات شاعر هرمزگانی در گفت وگو با ایسنا گفت :فضای شعری هرمزگان جریان عادی و طبیعی خود را طی می کند اما به دلیل برخی مسایل، فضا برای کار و اجرا آن گونه که باید، مناسب نیست.

 پیش از این اگر ما جماعت شاعران، کم حوصلگی می کردیم یا به هر نحوی، تحت فشار بودیم، مدیریت فرهنگی با برگزاری کنگره ها و نشست های شعرخوانی باعث حضور ما در صحنه می شد، اما امروز مدیریت فرهنگی نمی تواند یا نمی خواهد کاری انجام دهد.

این شاعر با بیان اینکه اهل هنر، نگاه ممیزی را برنمی تابد، خاطرنشان کرد: هنرمند نمی خواهد کاری خلاف جامعه انجام دهد صرفا می خواهد در فضایی باز و راحت کار کند.

وی اضافه کرد: نگاه ممیزی همیشه بوده و هست و تفاوت امروز با گذشته در اینجا است که پیش از این نگاه ممیزی بود اما اجازه اجرای کار هم وجود داشت اما امروز پیش از برگزاری هر برنامه فیلترسازی و ممیزی در ذهن ها نقش می بندد و آنچه که برجسته است، فضای ممیزی کار می باشد.

آرمات با بیان اینکه تا زمانی که چنین ذهنیتی حاکم است، هنر، فضایی برای عرضه نخواهد داشت، اظهار کرد: البته این آسیبی است که گریبان جامعه را می گیرد وگرنه شاعر و هنرمند کار خود را انجام می دهد.

وی با اشاره به بیلبوردهای تبلیغاتی مناسبت های مختلف در سطح شهر، بیان کرد: از میان این بیلبوردها، چند تا تبلیغ برای شعرخوانی و داستان خوانی وجود دارد؟ بودجه های فرهنگی زیادی به استان داده می شود اما سهم هنر و ادبیات از این بودجه ها کجاست؟

این شاعر هرمزگانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر تلفیق هنر و سیاست، می گوید: ما در دهه های اخیر علنا شاعران سیاسی داشتیم، سیاست جزئی از زندگی ما است اما شاعر و شعر امروز ما سیاسی نیست و تلویحات و اشارات سیاسی در شعر کاملا طبیعی است.

وی در ادامه افزود: این موضوع شاکله ای است که در ذهن مدیریت فرهنگی وجود دارد و به نوعی ترس و واهمه آنها رانشان می دهد، مدیران فرهنگی ما دنبال دردسر و دغدغه نیستند و صرفا به دنبال اجرای برنامه های بدون حاشیه و خطر هستند.

آرمات با اشاره به تعطیلی جلسه رسمی شعر و ادبیات بندرعباس که وی مسوولیت غیرمستقیم و غیر اداری آن را به عهده داشت، می گوید: دو سه سالی از تعطیلی این انجمن می گذرد و تا کنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و شب شعری نیز برگزار نشده، گویی مدیران فرهنگی از بابت تعطیلی این جلسه خوشحال هم هستند چرا که طی این سال ها هیچ کس سراغ من نیامده و تماسی نگرفته است.


منبع: +

نظرات 5 + ارسال نظر
میرزاها شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ http://mirzaha.blogfa.com/

با فریدا کالو در زهدان مادری
به روزم

موسا یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:02 ق.ظ http://dirya.blogsky.com/

مدیران فرهنگی ..

بله

ابراهیم پشتکوهی دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:12 ق.ظ

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8906180956

موسا دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:41 ق.ظ

"مدیران فرهنگی" که نوشتم سوال نبود فاطمه .. نگارش معنی دار دو کلمه بود جهت تاکید بر دقت بیشتر و تامل مخاطب و اندیشه ای موشکافانه تر در خصوص آن ..

ف ا ط ی دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ق.ظ

http://andar-hekayat.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد