آیادان ویک دانه سینما یش

 

 

  • سینما تاج تنها سینما آبادان در حال حاضر! سینمایی که ساختش مربوط به دوره شاه می شه و شکل معماریش از بالا به شکل شیر نشسته است  وآجر خوش رنگ قرمز داره  واز روبرو شبیه به تاج ملکه انگلیسه 
  • روایت معماری این سینما رو همه مردم آبادان می دونن  چرا که آبرومند ترین مکان حال حاضر این شهر همین سینما تاج! که اسم تغیر یافته اش بعداز انقلاب در یاد هیچ کدوم از مردم آبادان نمی مونه   
  • خاطره آدم بزرگ های خانواده ما که جوانی شون در آبادان بودن . همیشه با چاشنی سینما وبلیط لیمونات وچیزی از همین دسته! بابام تعریف می کنه؛که موقع ی که سینما رکس منفجر شد خانواده ما هم قرار بوده  برن سینما برای دیدن فیلم گوزنها که یه چیزی پیش می آید که از رفتن منصرف می شن.بابام میگه موقعی که  سینما منفجر شد جنازه ها رو با جارو های شهرداری جمع می کردن بسکه زیاد بودن! من آرمگاه کشته های سینما رو دیده ام یه مستطیل بزرگه(قبر دسته جمعی) وبا یه سنگ مشترک که روش نوشته آرمگاه شهدای سینما رکس   
  • آبادان در کتاب آمار ایران در سال ۱۳۵۳خورشیدی وبا دارا بودن ۲۸سینما مقام دوم کشور رو با اختلاف ۱۰ تا بعد از تهران داره! که رتبه بعدی شیراز با ۹ سینما واصفهان و مشهد با ۴سینما ست !اما حالا بعداز  انقلاب آبادان یه دونه سینما داره از ۲۸ سینما زمان شاه !اونم ساختش مربوط به زمان شاه می شه! شاید واسه همین بود که بابابزرگم آخرین روزهای  زندگیش رو هم با سینما وفیلم گذروند. 
  •  اما واقعا من که نوه اش چقدر نگاه حرفه ای دارم  به سینما ؟!چقدر با سینما زندگی می کنم؟ 
  • و شما فکر می کنید اگه الان اگه تو هر کدوم از سینماهای ایران بمب بذاران واقعا این همه  جنازه تولید می شه؟!   
نظرات 7 + ارسال نظر
گوج گنو شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

قشنگ نوشتی مرسی

قشنگ چه کلمه ی نازی یه

من شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ب.ظ http://mymadhouse.bogsky.com

1. قشنگ، یعنی تعبیر عاشقانه ی اشکال
2. من "درباره ی الی" رو توی سینمایی با 4 تا آدم غیر از خودم دیدم.
اگه بمب میفتاد دقیقا وسطش، یه کشته هم نمیداد.
گوشه ش نشسته بودیم هر چارتامون!

سلام..

چارلی یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:57 ب.ظ http://charlli.blogsky.com/

سلام
آبادان و خرمشهر زیاد رفتم. هیچ وقت حد فاصل این دوشهر رو که از هم جدا می شه نفهمیدم.
نمی دونم تو یکی شون هر وقت رد می شم یه سینما رو باز هست که متعلق به یک ارگان نظامیه

سلام.
کمک دقیقی نمی تونم بهت بکونم اینکه خرمشهر دقیقان از کجا شروع می شه اما از خیابان اصلی شهر که می یای بیرون بعد از فلکه فرودگاه یک دیوار سوراخ سوراخ هس که با اسپر روش نوشته به خرمشهر خوش آمدید!
آبادان وخرمشهر جر شهر های بهم پیوسته محسوب می شه

اون سینما روباز ی که بهش اشاره کردی ومن ندیده ام احتمال یا کاربری دیگه داره یا جزه موزه بزرگ جنگ زدگی آبادانٍ

محی یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:17 ب.ظ http://dardelgosha.blogsky.com

بندر هم یه دوره 4 ساله اصلاً سینما نداشت. اما حالا هم که دازه .....
یه روزی پدرانمون بهترین فیلمهای تاریخ رو تو سینما دیدن اما حالا باید پوپک و مش ماشالله دید.

آره واقعان
تازه شم سینما توی مجتمع تجاری که زیرپات قطار شهربازی هم رد بشه دیگه خودش نوبره والله

لی یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ب.ظ http://leee.us

سلام
امیدوارم هیچ بمبی توی هیچ سینمائی نترکه . اما اگه کسی بخواد بمب بذاره میره تو سینمائی که به اندازه کافی شلوغ باشه ...
آبادن یک زمانی خیلی چیزها داشت که هیچ شهری اصلا نداشته . ما الان از این داریم ضربه می خوریم که بعد از سی سال هنوز هیچ چیز به مساوات تقسیم نشده .

سلام

یعنی تو فکر می کنی هنوز سینما ها به همون اندازه شلوغ میشه ؟
حتی اگه غیر از اخراجی ها رو پرده باشه!؟

لی دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:49 ق.ظ http://leee.us

هنور هستند سینماهایی که بعضی از سانساش تقریبا کل سالن پر میشه

رنگارنگ جاسک دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:32 ب.ظ http://rangarangjask.blogfa.com

سلام..من شما را لینک کردم و اگر دوست داشتی بر من نظری کن و اگر بازهم دوست داشتی من را لینک کن..موفق و موید باشید[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد