شعردردرجه اعلا انسانی هم در درجه اعلا می خواهد!

 

همسایه عزیز من؛

 می خواهی  بفهمی شعردرحدبسیاراعلای خود چه چیز است؟

حسی که بالقوه با انسان بوده.میلیون ها سال کشیده با کار انسان خرده خرده آشکار شده است.مختصری که می بینی در نظر داشته باش که نتجه خیلی مفصل تر است.

شعر در درجه اعلای خود مشاهده ای است که افراد معین وانگشت شمار دارند از افراد معین وانگشت شمار دیگر.درغیراینصورت عزیز من توقع نداشت باش چیزی که چنین است همه ی مردم بفهمند.هرکس به نسبت خود داری تمیز شعری ست وبه انداز ه ی خود می فهمدویک پله بالاتر را  نزدیک شده فقط می داند به جای اینکه بفهمد.پس هر کس درعالم شعر دریک درجه می فهمدویک پله بالاتر را نزدیک شده فقط می داند بجای اینکه بفهمد.پس هر کس در عالم شعر دریک درجه می فهمد ودریک درجه می داند چیزی را که می فهمدمی گوید:شعر است به به! چقدرخوب سرائیده شده..چیزی را که نمی داند می گوید مبهم است. معلوم نیست چه می گوید. 

این ابهام از جلوی چشم مردی برداشته می شود که همه ی وجودش شعر است.درطبیعت ساخته شده پیش ازآنکه خودش بداند با زندگی پرداخته آمده .بدون اینکه بخواهد یا نخواهد .همیشه این را در نظر داشته باشید آنرا که شاعر می داندمردم می فهمنداما آنرا که شاعر می فهمدمردم می دانند.....

....

بیش از این از من نخواهید که بی فایده است فقط یکی دو سه کلمه برای شما می نویسم:

شعردردرجه اعلا انسانی هم در درجه اعلا می خواهد.

                                                                     نیما یوشیج

تشکل خانه خشتی گامبرون درنظردارددرجلسات مداوم وفصلی به بحث های تئوری ادبیات ایران وجهان بپردازد.

اولین برنامه خود برا با نیما یوشیج که به حق پدر ادبیات نوین ایران محسوب می شود شروع کرد.این جلسات با حضور شاعران استان مسعود فرح  موسی بندری  سعید آرمان  یدا.. شهرجو

علی ذوالفقاری  ساجده کشمیری  علی رضایی شریف و.. برگزار شد

جلسه اول ودوم با صحبت های موسی بندری در ارتباط با بستر اجتماعی ظهور نیما و دستاورد های نیما ومشکلات نیما شروع شد..به خانش آثارشعر ونثر نیما پرداختیم وروز پنج باحضور مسعود فرح وصحبت در ارتباط با انقلاب نیما جلسات به پایان رسید .که چکیده از بحث ها را به زودی می تونید از همین صفحه بخونید.

 

 

                

                                             

افسانه خانی ((رضایی شریف))

 

 

جلسه رابرق می پراند

 

پایانی یه    مسعود فرح .

 

عکس ها از ساجده کشمیری می باشد.